Wat heb je deze week aan je MG gedaan

#1
De lente is in aantocht, de voorlopige MG ritten zijn gecanseld en we zitten nu opgesloten i.v.m. het corona virus :mrgreen: . Hoe vermaak jij je?
Dit is een goede reden om extra aandacht aan ons MGtje te besteden. Ik heb mijn Midget een grondige poetsbeurt gegeven en morgen gaan de velgen eraf. De remmen worden gecontroleerd, gereinigd c.q. vervangen. Een goede gelegenheid om ook de achterzijde van de spaakvelgen grondig te reinigen.
IMG-0178.JPG
IMG-0194.JPG

Re: Wat heb je deze week aan je MG gedaan

#4
Nou, nou, jongens. Iets meer enthousiasme mag wel. Probeer ik dit forum nog iets op te krikken en jullie laten het afweten :oops: :oops: . Het min of meer verplicht thuis zitten door het Corona virus hoeft niet tot totale passiviteit te leiden :geek: . Dus omschrijf c.q. fotografeer eens de klussen aan je MG of aanverwante zaken. Leuk toch en maakt ons forum interessanter :lol: :lol: .

Re: Wat heb je deze week aan je MG gedaan

#5
Sipke,

Je hebt helemaal gelijk! Uiteraard heb ik deze week nog wat gedaan aan de MG. Het viel mij op dat het de laatste keer dat ik de auto starte het erg lang duurde voordat het ignition lampje uitging. Normaliter gaat dit uit na na een klein dotje gas. Nu pas nadat ik door de bocht was gereden. Vreemd.... Op de terugweg het zelfde feest weer. Mooi dan is het in ieder geval reproduceerbaar. Na een klein beetje speurwerk bleek dat de moer van de B+ aansluiting wat los lag. Deze weer aangedraaid en probleem weer opgelost. Zo blijven we lekker bezig met onze Engelse liefhebberij.
Dynamo.jpg
Have Fun, make history in de polder

Re: Wat heb je deze week aan je MG gedaan

#10
Achter schokbrekers vervangen van mijn MG BGT. Leek op zich een eenvoudige klus. Kwam echter op de weigerachtige verbinding tussen de schokbreker arm en de trekstang. Ik heb niet zoveel diepe kennis en gereedschap, dus heb ik mijn bevriende garage gevraagd. Die had het in 1 minuut voor elkaar. De moer was al los, dus kon hij zijn truukje doen: Hij liet de konische verbinding "schrikken" met een flinke hamerklap op de zijkant. De bout kwam daarmee vlot los en de schokbreker was snel vervangen.

Re: Wat heb je deze week aan je MG gedaan

#13
De benzinemeter van mijn Midget is erg onnauwkeurig. Zodra het pijltje even onder de helft van de schaalverdeling komt, moet ik oppassen om niet zonder brandstof te komen staan. De koe maar bij de hoorns gepakt en de benzinetank onder de wagen gehaald om bij de tankzender te komen. De klus is niet moeilijk. Gewoon logisch nadenken. Het pijltje van de zender bleek bij een lege tank niet mooi in de ruststand te liggen. Beetje bijbuigen en alles daarna weer gemonteerd. Brandstof getankt en nu eerst de auto nagenoeg leeg rijden om zeker te weten dat de benzinemeter betrouwbaar is.
Leuk klusje.

Re: Wat heb je deze week aan je MG gedaan

#14
Al 2 jaar lang tril in stuur en rempedaal tijdens remmen.....
3 weken terug besloten om schijven en blokken van mijn MGB te vervangen.
Als minder doorgewinterde handige hobbyist iets langer mee bezig geweest met het Haynes boek op schoot en op youtube 33 filmpjes bekeken te hebben.
Tis wel gelukt!!!!
Beetje geklooi met shims om de speling uit de hub/as te krijgen en het gat voor de splitpen in de castlenut uitgelijnd te krijgen.
Heerlijk als het resultaat oplevert.
Vanochtend met een heerlijk ritje uitgeprobeerd.
Groet
Rob Papavoine
Bijlagen
2CF02C04-4441-4287-B37A-5CF10C886E02.jpeg
497CFFE5-15E2-4304-8C43-FECA70A1006D.jpeg