Zo, dat duurde even. Dank Wim en Jonathan.
Ondertussen in de garage ben ik sinds 2017 bezig met de herbouw van een MG N-type. Inmiddels is het hout (europees es) klaar en ben ik begonnen met aluminium kloppen. Mooi man
Re: Ondertussen in de garage
#52
Work in progress, na ruim 6 jaar stil staan is er werk aan de winkel..
Groeten, Wilfred
1998 MG-F 1.8i LQW PUU(verkocht)
2002 MG-TF 135 LEF PUU
Safety fast.
1998 MG-F 1.8i LQW PUU(verkocht)
2002 MG-TF 135 LEF PUU
Safety fast.
Re: Ondertussen in de garage
#53Zo te zien in goede handen bij Wilco en Peter. Deze MGTF krijgt zijn tweede leven.
MGTF 135 Brooklands SE, VRN: 56-NS-FK, British Racing Green, owner since Jan 27, 2004
Modifications: Original Windstop | MS Daytona exhaust | K&N57i | Remapped ecu | B&G Water Level Sensor Kit | Cruise Control
Modifications: Original Windstop | MS Daytona exhaust | K&N57i | Remapped ecu | B&G Water Level Sensor Kit | Cruise Control
Re: Ondertussen in de garage
#54Absoluut, de kennis en kunde van die twee is ronduit indrukwekkend.
Ik ga er nog uitgebreid verhaal over doen.
Groeten, Wilfred
1998 MG-F 1.8i LQW PUU(verkocht)
2002 MG-TF 135 LEF PUU
Safety fast.
1998 MG-F 1.8i LQW PUU(verkocht)
2002 MG-TF 135 LEF PUU
Safety fast.
Re: Ondertussen in de garage
#55Eerg leuk om werk in uitvoering te zien. Ziet er uit als grondig werk
@andrys Posthuma: ik ben ook heel benieuwd hoe het met jouw project staat.
@andrys Posthuma: ik ben ook heel benieuwd hoe het met jouw project staat.
Re: Ondertussen in de garage
#56Hallo clubleden,
Ik heb nog nooit eerder een bericht geplaatst op het forum dus ik dacht het moet maar eens gebeuren.
De laatste grote klus die ik aan mijn mgb gt gedaan heb was het plaatsen van andere stoelen. Het was nogal een zoektocht. Met mijn lengte van 1.97m zat ik altijd een beetje onderuit gezakt anders raakte ik met mijn hoofd het dak. De stoel moest dus lager worden. En meer zijdelingse steun was ook een wens. Met alle aanpassingen die ik heb gedaan voor een betere wegligging moest ik mezelf tegen de deur afzetten om niet uit de stoel te schuiven. Classic bucket seats zijn voor mij te klein. De hoofdsteun komt dan tot mijn schouders. Uiteindelijk zijn het sparco sprint kuipstoelen geworden. De stoelrails van de originele stoelen heb ik kunnen overzetten door extra gaten te boren dus de stoelen zijn gewoon nog verstelbaar. De grootste uitdaging was dat de voorste bevestigingspunten die ik een kokerbalk vallen. Die kan je dus niet met bouten en moeren vastzetten. Na 4 soorten plaatschroeven en zelftappers de juiste gevonden bij mijn broer die bij fasto werkt. Voor de sportieve rijder heerlijke stoelen. Voor de toerrijder geen aanrader.
Voorafgaand aan de stoelen heel veel aan de auto gedaan. Motorwissel, koelsysteem, wielophanging, remmen enz. Daar heb ik ook veel foto's van dus als jullie het leuk vinden kan ik nog wel een paar berichtjes plaatsen
Groetjes en tot de volgende klus!
Roy
Ik heb nog nooit eerder een bericht geplaatst op het forum dus ik dacht het moet maar eens gebeuren.
De laatste grote klus die ik aan mijn mgb gt gedaan heb was het plaatsen van andere stoelen. Het was nogal een zoektocht. Met mijn lengte van 1.97m zat ik altijd een beetje onderuit gezakt anders raakte ik met mijn hoofd het dak. De stoel moest dus lager worden. En meer zijdelingse steun was ook een wens. Met alle aanpassingen die ik heb gedaan voor een betere wegligging moest ik mezelf tegen de deur afzetten om niet uit de stoel te schuiven. Classic bucket seats zijn voor mij te klein. De hoofdsteun komt dan tot mijn schouders. Uiteindelijk zijn het sparco sprint kuipstoelen geworden. De stoelrails van de originele stoelen heb ik kunnen overzetten door extra gaten te boren dus de stoelen zijn gewoon nog verstelbaar. De grootste uitdaging was dat de voorste bevestigingspunten die ik een kokerbalk vallen. Die kan je dus niet met bouten en moeren vastzetten. Na 4 soorten plaatschroeven en zelftappers de juiste gevonden bij mijn broer die bij fasto werkt. Voor de sportieve rijder heerlijke stoelen. Voor de toerrijder geen aanrader.
Voorafgaand aan de stoelen heel veel aan de auto gedaan. Motorwissel, koelsysteem, wielophanging, remmen enz. Daar heb ik ook veel foto's van dus als jullie het leuk vinden kan ik nog wel een paar berichtjes plaatsen
Groetjes en tot de volgende klus!
Roy
Re: Ondertussen in de garage
#57Hallo Roy, Plaatjes zijn altijd leuk.
Ook anekdotes over succes en falen/ zoektochten zijn erg informatief
Ook anekdotes over succes en falen/ zoektochten zijn erg informatief
Re: Ondertussen in de garage
#58Goedenavond. Na 7 weken wachten is onze auto eindelijk ingevoerd. De Duitse TUV werd probleemloos overgenomen. Maar toen werd er gezocht naar een ingeslagen chassisnummer. Samen met de medewerker van de rdw hebben we de hele auto afgezocht. Maar konden niets vinden. Behalve een ingeslagen plaatje dat met de bekende popnagels was bevestigd naast de motorkapvanger. Werd het toch nog spannend. Na 10 minuten zoeken in de computers was het duidelijk. Alles klopte, maar waar de Duitsers genoegen mee nemen was in Nederland niet voldoende. Het nummer moest worden ingeslagen. De rdw’er grapte dat er een nieuwe afspraak moest worden gemaakt, maar heeft me uiteindelijk toch gematst. Met het hamerapparaat is het nummer op een mooie plek rechts achterin bovenop de balk van de kofferruimte geslagen.
Kwam het toch allemaal goed. Inmiddels rijden we al weer probleemloos 700 mooie kilometers.
Groet. Arnold.
Kwam het toch allemaal goed. Inmiddels rijden we al weer probleemloos 700 mooie kilometers.
Groet. Arnold.
Re: Ondertussen in de garage
#59Een ingeslagen nummer dat gemakkelijk over het hoofd wordt gezien kan bij mijn auto ('79 US import) worden gevonden op de versteviging op de chassisbalk vooraan rechts, naast de achterste bevestigings bout van de dwarsbalk. Hier staat alleen het serienummer, zonder letters (501327). Ik heb geen idee of de RDW hiermee genoegen neemt.
Re: Ondertussen in de garage
#60Bij mijn MGC stond het volledige nummer in de voorste balk (met de slotvanger) ingeslagen vanuit california.