Ondertussen in de garage

#1
Hoi allemaal,

Een forum wordt altijd leuker van veel foto's. Dus het lijkt me leuk om met regelmaat updates te delen over random klusjes aan de auto.
Wellicht een andere auto, of een auto die op bezoek was.

hopelijk krijgen we zo meer info en mensen op de site, die dan vervolgens een lagere drempel hebben om vragen te stellen en discussies te starten.


eerste item: afgelopen weekend mijn motor weer in de auto gezet.
Bijlagen
motor in de bok.jpeg

Re: Ondertussen in de garage

#2
Hé Jonathan,

Goed idee! Bijgaand een foto van mijn Frogeye in de beugels. Olielekkage bij het krukas- einde. Ja, dan moet de hele motor met versnellingsbak eruit. Uiteindelijk na de 2de demontage de lekkage verholpen. De laatste keer geblinddoekt :mrgreen: . Zo leer je de auto goed kennen. De lekkage was de oliekeerring die ingesloten is in een 2-delig metalen huis. Na montage van het geheel was ik vergeten de achterzijde van vloeibare pakking te voorzien. Een mooie gelegenheid om de motorruimte te reinigen.

En nu eens zien of er meer uitdagingen komen.

Groeten

Sipke.
Bijlagen
IMG_1860.JPG

Re: Ondertussen in de garage

#4
Bijzonder leuk idee, zegt vaak veel meer dan alleen maar woorden. Heb nu spijt dat ik het vervangen van mijn oude versnellingsbak (mgb 1973) door een Mazda X5 versnellingsbak niet heb vastgelegd. Hopelijk doen andere leden dit beter. Trouwens een verademing, 5 versnellingen, geen problemen meer met achteruitrijden en niet meer uit de versnelling schieten bij afremmen.
Maar nogmaals een leuk idee.
Groet Henk Opentij

Re: Ondertussen in de garage

#11
afgelopen weekend heeft mijn midget voor het eerst weer gelopen na vier jaar restauratie.
Toch fijn dat alles weet op zijn plek zit waar het hoort na de volle revisie.

Nu nog iemand vinden die mij kan helpen om de motor afgesteld te krijgen. Want voor de timing moeten de carburateurs een beetje lekker draaien en voor de carburateurs lekker af te stellen is het fijn als de timing klopt...
Bijlagen
midget.png

Re: Ondertussen in de garage

#15
Een vriend heeft al jaren een Austin 7 uit 1936. Hij had mij uitgenodigd voor een clubritje in Brabant. Onderweg tijdens de clubrit enige paniek, een vriesplaatje had het motorblok verlaten. Een hoop stoom, dus stoppen met de 7. Wat nu? Diverse clubleden stopten om hulp te bieden. Wie heeft een vriesplaatje? Niemand dus. Even nadenken hoe dit op te lossen. In het gat bleek een 20 eurocent muntstuk net niet te passen. In het wegdek even een bolletje zoeken en met een centerpunt (een beetje oldtimer liefhebber heeft gereedschap bij zich) de munt bol geslagen. Het muntstuk op het gat gelegd en met een dop uit een doppendoos de munt aangetikt totdat die vast zat. Dat muntstuk zit er volgens mij nog altijd op. Zie de foto. Echt waar!
Bijlagen
IMG_0203.JPG
cron