Re: Ondertussen in de garage

#53
Zo te zien in goede handen bij Wilco en Peter. Deze MGTF krijgt zijn tweede leven.
MGTF 135 Brooklands SE, VRN: 56-NS-FK, British Racing Green, owner since Jan 27, 2004
Modifications: Original Windstop | MS Daytona exhaust | K&N57i | Remapped ecu | B&G Water Level Sensor Kit | Cruise Control

Re: Ondertussen in de garage

#56
Hallo clubleden,

Ik heb nog nooit eerder een bericht geplaatst op het forum dus ik dacht het moet maar eens gebeuren.
De laatste grote klus die ik aan mijn mgb gt gedaan heb was het plaatsen van andere stoelen. Het was nogal een zoektocht. Met mijn lengte van 1.97m zat ik altijd een beetje onderuit gezakt anders raakte ik met mijn hoofd het dak. De stoel moest dus lager worden. En meer zijdelingse steun was ook een wens. Met alle aanpassingen die ik heb gedaan voor een betere wegligging moest ik mezelf tegen de deur afzetten om niet uit de stoel te schuiven. Classic bucket seats zijn voor mij te klein. De hoofdsteun komt dan tot mijn schouders. Uiteindelijk zijn het sparco sprint kuipstoelen geworden. De stoelrails van de originele stoelen heb ik kunnen overzetten door extra gaten te boren dus de stoelen zijn gewoon nog verstelbaar. De grootste uitdaging was dat de voorste bevestigingspunten die ik een kokerbalk vallen. Die kan je dus niet met bouten en moeren vastzetten. Na 4 soorten plaatschroeven en zelftappers de juiste gevonden bij mijn broer die bij fasto werkt. Voor de sportieve rijder heerlijke stoelen. Voor de toerrijder geen aanrader.

Voorafgaand aan de stoelen heel veel aan de auto gedaan. Motorwissel, koelsysteem, wielophanging, remmen enz. Daar heb ik ook veel foto's van dus als jullie het leuk vinden kan ik nog wel een paar berichtjes plaatsen 
Groetjes en tot de volgende klus!
Roy
Bijlagen
20201120_130949.jpg

Re: Ondertussen in de garage

#58
Goedenavond. Na 7 weken wachten is onze auto eindelijk ingevoerd. De Duitse TUV werd probleemloos overgenomen. Maar toen werd er gezocht naar een ingeslagen chassisnummer. Samen met de medewerker van de rdw hebben we de hele auto afgezocht. Maar konden niets vinden. Behalve een ingeslagen plaatje dat met de bekende popnagels was bevestigd naast de motorkapvanger. Werd het toch nog spannend. Na 10 minuten zoeken in de computers was het duidelijk. Alles klopte, maar waar de Duitsers genoegen mee nemen was in Nederland niet voldoende. Het nummer moest worden ingeslagen. De rdw’er grapte dat er een nieuwe afspraak moest worden gemaakt, maar heeft me uiteindelijk toch gematst. Met het hamerapparaat is het nummer op een mooie plek rechts achterin bovenop de balk van de kofferruimte geslagen.
Kwam het toch allemaal goed. Inmiddels rijden we al weer probleemloos 700 mooie kilometers.

Groet. Arnold.
Bijlagen
B7A33E6A-D45E-43AA-AB83-D50A94D458C1.jpeg

Re: Ondertussen in de garage

#59
Een ingeslagen nummer dat gemakkelijk over het hoofd wordt gezien kan bij mijn auto ('79 US import) worden gevonden op de versteviging op de chassisbalk vooraan rechts, naast de achterste bevestigings bout van de  dwarsbalk. Hier staat alleen het serienummer, zonder letters (501327). Ik heb geen idee of de RDW hiermee genoegen neemt.

IMG_20180310_125146604.jpg
IMG_20180310_113827478.jpg
cron