Re: Algemene discussie

#2
Beste Wim de Webmaster,
Dat is mooi hoor zo'n voorbeeld, maar hoe pas ik het zelf aan, zodat ik niet alleen een nummer meer ben ?
Thans bezit ik een digitaal dashboard, ik weet niet wat portlets zijn maar duidelijkheid in het algemeen zal echt helpen denk ik.
Onze club heeft net over 3.000 leden geen 3.500, een goede 2.000 daarvan waren na 3 jaar een beetje thuis op de vorige website.
Ik ken clubleden die niet eens een pc en internet hebben ............ Keulen en Aken zijn niet in één dag gebouwd, maar kunnen volgens
duitse traditie wel in één dag gesloopt worden.
The marque of a friendship, wat moet je dan met een vijandenlijst, zoals ik ergens tegenkwam op deze site ?
Overwegende het clubledenaantal met één te verminderen .............
m vr gr
920143

Re: Algemene discussie

#3
Even kijken of het mij lukt, op het nieuwe forum te reageren.
Ook ik was met het oude forum erg tevreden, maar zal proberen niet te mopperen, maar waardering op te brengen voor al de tijd en moeite,door de vrijwilligers in de nieuwe webside gestoken.
Na enige gewenning zal ook dit forum vast weer een belangrijke rol in de MGCC spelen.
@ 920143 : Niet zo snel opgeven, met een beetje proberen heb je zo weer je naam terug en afgezien daarvan; de club betekent toch wel meer dan alleen een webside?
Groeten, Steef.

N.B. Avatar is inmiddels ook gelukt (zoals te zien is).
Laatst gewijzigd door Steef van den Brink (110183) op 20 dec 2012, 11:58, 2 keer totaal gewijzigd.

Re: Algemene discussie

#4
1. Het gebruik van uw lidnummer is een club policy om uw privacy te waarborgen.
2. Om uw naam toe te voegen, volg de volgende procedure:
- Ga naar "Gebruikers paneel" dan naar "Overzicht" en selecteer "Profiel wijzigen" u kunt nu onderin uw naam of alias opgeven.
3. Avatar = Foto toevoegen:
- Na punt 2 te hebben gedaan, selecteer onder "Profiel wijzigen" ==> "Wijzig Avatar" u kunt nu een foto uploaden niet groter dan 90 x 90 px max. 6kb groot.

Re: Algemene discussie

#5
110183 schreef:Even kijken of het mij lukt
Maar eens even snel kijken wat ik nu zie! Het is allemaal wel even wennen.
MGTF 135 Brooklands SE, VRN: 56-NS-FK, British Racing Green, owner since Jan 27, 2004
Modifications: Original Windstop | MS Daytona exhaust | K&N57i | Remapped ecu | B&G Water Level Sensor Kit | Cruise Control

Re: Algemene discussie

#6
Ik vrees dat het forum nu nog minder gebruikt gaat worden.
Ik ben een IT'er en regelmatig forum gebruiker (verschillende fora) maar deze is erg onoverzichtelijk.
Dit overigens niks ten nadele van de vrijwilligers die het hebben gemaakt.
Groet,
Pascal
Geld moet rollen. Het liefste op 4 wielen.
1972 MGB Roadster Stage 2 "Super Bee"

Re: Algemene discussie

#7
090086 schreef:Ik vrees dat het forum nu nog minder gebruikt gaat worden.
Ik ben een IT'er en regelmatig forum gebruiker (verschillende fora) maar deze is erg onoverzichtelijk.
Dit overigens niks ten nadele van de vrijwilligers die het hebben gemaakt.
Groet,
Pascal
HoiPascal,
Ik ben geen it,er, en het kwam mij in het begin ook een beetje vreemd over. Maar hoe vaker ik de site
bezoek hoe makkelijker het me af gaat. Je moet er even de tijd voor nemen en alles komt goed immers
oefening baart kunst. Prettige feestdagen en een goed 2013 grt Noud.

Re: Algemene discussie

#8
070179 schreef:Maar hoe vaker ik de site bezoek hoe makkelijker het me af gaat.
Ik begin er ook wel een (klein) beetje aan te wennen maar het is m.i. ook iets minder overzichtelijk. Wel een plus dat je leden via een privé bericht kunt benaderen. Weer met een leeg forum beginnen is wel een dikke min. Ook de verhalen en foto's die leden bij hun profiel hadden vermeld mis is wel een beetje.

Groet,
Ad
MGTF 135 Brooklands SE, VRN: 56-NS-FK, British Racing Green, owner since Jan 27, 2004
Modifications: Original Windstop | MS Daytona exhaust | K&N57i | Remapped ecu | B&G Water Level Sensor Kit | Cruise Control

Re: Algemene discussie

#12
Er is blijkbaar totaal geen rekening gehouden met (deels)kleurenblinden. Persoonlijk zie ik groen erg slecht, de site is daardoor voor mij nauwelijks leesbaar. Ik begrijp niet waarom voor zo een slechte kleur is gekozen. Het voegt niets toe en is blijkbaar alleen gekozen om vernieuwend over te komen. Naar mijn mening is daar volledig mee aan het doel, namelijk een prettig leesbare site, voorbij geschoten. Ik weet de beste stuurlui staan aan de wal, maar ik pleit toch voor een andere kleur, het liefst zie ik gewoon weer een zwarte letter.
Groet,
040213

Re: Algemene discussie

#13
Wim schreef:Dit is een test bericht.
Ter informatie
Waar nu Wim staat staat bij u het MGCC lidnummer.
Rechts ziet u mijn naam/alias (Wim) en mijn bijbehorende avatar.

Wim,
Dit bericht, jouw originele, blijft ongelezen staan. Kan jij dit oplossen??
groet Rob
Groet Rob
790007

Re: Algemene discussie

#15
790007 schreef:
webmaster schreef: u kunt nu een foto uploaden niet groter dan 90 x 90 px max. 6kb groot.
Welk programma kan foto's dit formaat meegeven? Picasa gaat niet verder dan 18kB.
Groet Rob

Je kan het gratisprogramma Irfanview downloaden en dan de foto gaan herschalen. Overigens wordt een beetje normale foto op een dergelijk krankzinnig lage omvang al gauw niet om aan te zien. In een tijd dat Youtube video's en Facebook foto's met een hele hoge resolutie probleemloos worden geaccepteerd, is dit anachronisme verbijsterend. Wij hebben hier net een verjaardag van mijn zoon gevierd en dan zie je iedereen met smartphones fotograferen en die foto's meteen en ongecomprimeerd! uploaden naar hun FB-pagina. Zo zit de wereld tegenwoordig in elkaar.

Desnoods kies je een Avatar zoals ik dat heb gekozen, dus een plaatje. Uit arremoede heb ik dat maar gepakt, toen mijn eigen profielfoto van de oude MGCC-website niet meer uploadbaar bleek te zijn en een downscaling tot die 6 kb me een bijna vergeten Windows 3.11 beleving uit 1992 gaf. Ooit werkte ik daarmee met een 9600 bit/sec modem op een inbelverbinding, toen moesten foto's wel zo klein zijn, anders was je minuten lang aan het downloaden.

Andere optie (zie bv bij het onderdelen aanbod van die rostyle wielen) is een koppeling naar Marktplaats te leggen, waar wel normale resoluties worden geaccepteerd! Over ontbrekende Facebook en Twitterkoppelingen praat ik niet eens. Ik ken geen recent opgezette sites, waar dit soort zaken nog op ontbreken. Zie ook het FEHAC-voorbeeld: een wat saaie opmaak, maar functioneel op dit punt kennelijk beter bij de tijd http://www.fehac.nl/ :cry:

Re: Algemene discussie

#17
Aanpassing grootte Avatar.
De maximale afmeting is nu 100 x 100 pixels en 30kb i.p.v. 6kb, dus nu zou het moeten lukken.
Tip: kies bij opslaan voor "opslaan voor web" dan zal de normale 300dpi terug gezet worden naar 72 of 96dpi.
Gr.
Wim

Re: Algemene discussie

#18
De technische artikelen zijn ook niet meer terug te halen. De doorverwijzing is naar de oude site en die is inmiddels leeg.
Het lijkt me zeer verstandig de oude site terug te draaien en opnieuw naar de teken tafel te gaan.
Deze site is nu vrijwel niet meer van toegevoegde waarde. Ik ben 33 en gewend aan IT maar vind het zeer onoverzichtelijk zo.

Groet,
Pascal
Geld moet rollen. Het liefste op 4 wielen.
1972 MGB Roadster Stage 2 "Super Bee"