Strippen en overspuiten van MGB.

#1
F4957701 (007).JPG
F4957701 (007).JPG (93.36 KiB) 2591 keer bekeken
Hoi Leden,
Na een lang beraad toch maar besloten om de B te gaan strippen en over te laten spuiten.Dit doe ik met Gert Stolk van de regio Brabant-Oost en Mari van Erven .
Dit doen we in de Engelse Sleutel. Dit is het club gebouw annex werkplaats van onze regio.Door drukke werkzaamheden van mij was ik zelf vaak niet aanwezig bij het strippen en op knappen van de onderdelen.
Gert heeft dit grotendeels voor zijn rekening genomen en naar volle tevreden heid uit gevoerd. Zijn diverse verrassingen tegen gekomen (bijv een eenvoudig gerepareerde schade ooit opgelopen door eerdere eigenaren.
echter nu vakkundig gerepareerd en gelast. De schermen gedemonteerd en er achter de nodige verbeteringen aan gebracht. ook de gril en de bumpers in de goede staat terug gebracht .Achter bumper met Rozetten word opnieuw verchroomd,
hetgeen wel prijzig is. de B word dan spuitklaar gemaakt bij ABS en daar ook gespoten. er was craculee ontstaan in de koffer en motorkap.Voor degene die niet weten wat dat is, het zijn scheuren in de lak in de vorm van spinnewebben.
Tot onze verbazing kwam men 14 lagen lak tegen tijdens het schuren wat ook de reden tot scheuren was. Dus alles eraf tot op het blanke staal of aluminium (motorkap).Daar ook weer nieuwe stukken plaat in de achterschermen onder voor het spatscherm in gelast. Vaak voorkomende plek bij MG .De b is nu gespoten en komt morgen naar de Engelse sleutel en ben zeer benieuwd naar het resultaat. dan kunnen we weer met de opbouw beginnen.