Overspuiten MGB

#1
Hallo MG genoten,

Ook ik zit er over te denken om mijn MGB over te laten spuiten. Dit wil ik omdat er crakule is ontstaan in de motorkap (aluminium) en de koffer klep weet niet of het woord zo goed gespeld is.

Mn vraag is nu hebben jullie enig sinds een idee wat dat mag kosten. let wel alles moet helemaal kaal worden en mijn inziens zijn er geen rotte stukken die vervangen moeten worden.
Wel zijn er wat punten op de onder dorpel Kleine vratjes erop vertrouwend dat dit van buiten af komt maar zeker kun je dat natuurlijk pas zeggen als het zaakje bloot gelegd word.
Welnu ik ben benieuwd naar jullie reacties Groetjes Noud.

Re: Overspuiten MGB

#2
Hi Noud
Klein vratje van buitenaf op de dorpel, denk meer aan een wat groter stukje ellende van binnenuit. MGB'skrijgen geen jeugdpuistjes meer, maar ernstigere dingen.
Als je zelf de auto kaal maakt, d.m.z. alle cabriokap incl.frame (moet toch want choromstrip bevestiging alleen van binnenuit te bereiken), voorraam incl. frame en rubbers eraf, rijzuiten incl. alle rubbers en ook het klein draairuitje incl.frame en onderliggend rubber, de chroomstrippen, de verlichting, de bumpers en zelf dus nog niets aan het lakwerk doet denk ik dat je toch snel
richting Euro 6.000,00 a Euro 7.000,00 gaat. En dan zelf weer gezellig opbouwen natuurlijk.
Zal best wel wat laswerk tevoorschijn komen. Bekende plekken onderzijde voorschermen (daar is een holle ruimte achter), dorpels en het stuk van de zijkant wat op de dorpel aansluit.
Volgens mij had/heeft jouw auto ook het bekende scheurtje vlakbij de linker buitenspiegel in de deur als ik het me goed herinner.
Als je het laat doen denk ik dat je richting Euro 10.000,00 gaat ook als je zelf de hermontage doet, je gaat dan toch veel nieuwe rubbers e.d. gebruiken.
Niet nu aan beginnen, want dan rijd je niet veel deze zomer denk ik.

Groeten
Rob

Re: Overspuiten MGB

#3
Hoi Rob,

Je schetst een erg somber beeld van de staat van mn B. Het bekende scheurtje heb ik op die plaats in ieder geval niet, wel bij het slot maar dat heeft Hans zeer deskundig gerestoreerd
zoals ik dat van hem gewend ben .Over de bedragen kan ik nog niets zeggen daar ik nog geen spuiter heb gesproken.de bedragen die je benoemd lijken mij toch wel aan de hoge kant.
Ik zat meer richting de 5000 eurie te denken maar ga binnenkort wel te veld om een vrij blijvende offerte te vragen . zodat ik enig inzicht krijg en of de bedragen richting jouw buurt komen Rob.
Bedankt voor je info .Hoop echter wel meerdere reacties te krijgen. Met vdgr Noud.