Sjonge jonge jonge.... wat een slap forum!!

#1
Heren, dames,

Ik las het artikel van Andrys Posthuma en moest meteen denken aan mijn onbeantwoorde vragen op dit forum. 44 keer bekeken, geen enkel antwoord....
Mijn advies is om dit forum openbaar te maken zodat er wellicht meer (MG)reuring is of komt. Mag ook een modernere versie van komen wat mij betreft.
Zo jammer dat de respons zo minimaal is bij zo veel leden! Website ziet er prima uit, leest lekker modern.
Enkel opbouwende kritiek overigens.

O ja, waarom het clubblad niet helemaal digitaal in plaats van 6 pagina's? Dan hoef ik geen papieren versie meer. Een preview is prima maar maak hem dan compleet in de maand van uitgifte. Ook bang dat hij verspreid wordt naar niet leden? Dan ietwat meer investeren in een versie welke niet downloadable is. Denk dat er meerdere met mij zijn die zijn papieren versie daarvoor wil inleveren.

Groet
Rob Papavoine
Groet
Rob Papavoine

Re: Sjonge jonge jonge.... wat een slap forum!!

#3
140155 schreef:Ben benieuwd of ik hier wel respons op krijg! Stel geeneens een vraag :)
Ik hap wel hoor, Rob 8-)

Even zonder dollen. Ik kan alleen spreken over regio midden, maar als ik zie hoe veel mensen niet eens een e-mail adres hebben in ons ledenbestand is een 100% elektronisch clubblaadje helaas nog geen optie. Kan je het een doen en het ander laten? Niet zonder dat er extra effort in gestoken moet worden in het beschikbaar maken via twee verschillende media; er staan ook gegevens in die we niet digitaal beschikbaar stellen.

De ervaring met andere clubs leert overigens dat het vervangen van een gedrukt clubblad door een digitale variant veelal resulteert in een oninteressante nieuwsbrief. De typisch technische artikelen in ons blad lenen zich niet echt voor een dergelijk medium, dus dan zou je PDF's of zo moeten gaan maken. Daarbij leest een papieren blad nou eenmaal anders dan een elektronische variant.

Wat mij persoonlijk betreft maakt het weinig uit, ik zou ook prima kunnen leven met een PDF op een tablet. Maar veel mensen hebben geen tablet of zelfs maar een portable en moeten dus achter beeldscherm kruipen om te lezen. Niet handig.
Care-taker van "de rode barones" ('74 MGB roadster)

Re: Sjonge jonge jonge.... wat een slap forum!!

#4
Hap x2.

Inderdaad is het hier een vrij dooie boel, dat is ons ook opgevallen. Eén van de ideeen is om de boel te condenseren: één forum voor alle technische vragen in plaats van voor ieder autotype apart, want dat werkt eenvoudigweg niet (en bovendien - een B-tje is ongeveer hetzelfde als een A-tje hoor). En inderdaad - openbaar is een serieuze optie.

Een belangrijk aantal leden vind een papieren blad fijn - voor hun is dit een hoofdreden om lid te zijn en te blijven.

Maar er wordt aan gewerkt!

Groetjes, Andrys

Re: Sjonge jonge jonge.... wat een slap forum!!

#5
Hallo Rob en Andries,

Ik ben ook nieuw bij de club sinds dit jaar. en het is mij ook opgevallen hoe weinig reactie er worden geplaatst.
dit zal vast veel te maken hebben met de gemiddelde leeftijd, maar ik jou idee Rob om de reactie die er zijn te bundelen een hele goeie.

Een alternatief is om alleen de actieve reacties te tonen. Ik zit af en toe op A2forum.nl (dagelijkse auto) en daar is het forum op die manier ingericht.
Op deze manier heb je wellicht het zelfde effect. Dus dat het forum levendiger lijkt te zijn.

groet,

Jonathan

Re: Sjonge jonge jonge.... wat een slap forum!!

#6
160141 schreef: Een alternatief is om alleen de actieve reacties te tonen.
Niet nodig. Als je zoiets wil maak je een favoriet in je browser naar http://www.mgcarclub.nl/forum/search.ph ... d=newposts (let op: de forumsoftware knipt visueel de base url weg, dus kopieer de URL met rechter muisknop "copy link address" (in chrome, bij andere browsers kan het net even anders heten)).

Dan krijg je alleen de nieuwe berichten te zien van alle subfora.
Care-taker van "de rode barones" ('74 MGB roadster)

Re: Sjonge jonge jonge.... wat een slap forum!!

#10
OK je hebt me toch uit mijn tent gekregen.
Enige tijd geleden wat feiten over het aantal clubleden,
aantal eenmalig hier aanwezig geweest/geregistreerde clubleden leden
en feiten over steeds weer een nieuw forum (OK deze draak is er al weer een paar jaar)
een tijd gelden onder "WEBSITE" topic geplaatst.
De gemiddelde leeftijd van de leden (ik zit er thans nog net onder) zal zeker ook een rol spelen.

Inmiddels ben ik meer - en met mij meer nederlanders - actief op een amerikaans forum "mg experience", hetgeen gratis is er wel een levendig forum is :roll:

Ik ga nu mijn tent weer in, de koffie wordt koud en ff op het amerikaanse forum kijken.
cron