Vervoer

#1
Hallo allemaal,

Ik ben offertes aan het opvragen om onze MGB op een trailer naar Porto te krijgen. Zijn er nog meer geintresseerden?
Ik doe alleen zaken met officiele transporteurs, niet met " mannetjes" of " vrouwtjes" die goedkoop maar niet betrouwbaar zijn.

Adeus,

Sanna Eichhorn

Re: Vervoer

#2
Een garage/bedrijf wat er ervaring mee heeft en er mee adverteert is Vakgarage Tinga Auto Service in Leimuiden.
Ik heb er zelf geen ervaring mee, noch met dit bedrijf noch met het naar een evenement laten vervoeren.

Wel twee auto's middels vervoerders - op een autotruck voor tot 8 auto's - vanuit Engeland laten komen middels een ander bedrijf, maar ik denk dat je van de prijs naar Portugal v.v. gaat schrikken.

Re: Vervoer

#5
Prijzen vallen mij mee eerlijk gezegd. Echter let wel opeen aantal bijkomende zaken waar je snel niet aan denkt.
Ik weet niet of het de enkele reis daarheen of juist de terug reis is waar jullie op doelen.

Indien heenreis:
De auto dient ergens opgehaald of ingeleverd te worden in Nederland, geen probleem maar wel een x-tal dagen van te voren.
Auto komt aan op de bestemming, zijn jullie dan daar ter plaatse of heb je een locaal contact die de auto voor je ontvangt als je er nog niet bent ?
De vrachtauto's rijden niet volgens een schema als de TGV, kan best wel eens een dagje verschillen etc.

Indien de terugreis:
Je dient de auto ergens in te leveren in Portugal waar de vervoerder hem ophaalt, heb je zo'n adres ?
De vrachtauto staat voor een auto niet exact op de juiste tijd om jullie auto op te halen aan het eind van het evenement of eventuele verdere reisplannen, kan best een paar dagen duren.
De auto zal in Nederland dan bij de vervoerder op locatie of een nader door jullie aan te geven adres afgeleverd worden.

Mijn ervaring is dat de chauffeurs van dit soort trucks weinig tot geen geduld hebben, is er niemand op het adres wordt de auto afgeladen en de sleutels bij wijze van
spreken op het linker voorwiel gelegd. Men neemt een foto en de auto is afgeleverd men wacht niet langer dan 10 minuten.
Dit alles voor een auto de verladen wordt, indien je met meerdere mensen heel de truck afhuurt zogezegd is er meer mogelijk.

Ik ben expediteur van beroep (pas vanaf 1974) en heb auto's vanover de gehele wereld verscheept, zelfs mijn eigen auto's vanuit Amerika en Engeland.
Moet na 42 jaar ervaring de conclusie stellen dat "vervoerders"; havenpersoneel en vrachtwagen chauffeurs anders met je bezit omgaan dan jij zelf.
Want wat is nu leuker dan met je vieze overall op het beige leder van een Ferrari of wit leder van een Mercedes te gaan zitten, stom dat de verlader niet die
stoelbekleding laat afdekken natuurlijk, maar daar denken de meeste mensen niet aan.

Veel wijsheid gewenst
m vr gr
Rob