Historische opnamen MG 1980

#1
In mijn verzameling van bewerkte Super 8 films van jaren terug zaten er nog vier uit 1980: een MGCC bijeenkomst bij Good Year (1979 of 1980), een demonstratie tegen het sluiten van de MG-fabrieken in Londen in 1980, een impressiie van het 25-jarig bestaan van de MGCC NL in hetzelfde jaar en de clandestiene rallye in België, Hasselt. Zoals al in de Engelstalige samenvatting op YouTube aangegeven, is geluid aan de stomme Super 8 films toegevoegd. Good Year geluiden zijn die van echte auto's, zij het géén MG's; voor London had ik helaas geen echte demonstratiegeluiden beschikbaar, voor Papendal 1980 had ik wel treingeluiden. Bij die rallye leden we toen forse, zij het niet zo zichtbare schade aan de voortrein en daarom is er relatief weinig van gefilmd. Aan de verkreukelde voorzijde van Jan de Jong's V8 zag je de schade des te meer. Gezien zijn latere race-avonturen met die V8 is hem dat wel vaker overkomen, wij vonden éénmaal crashen wel voldoende schade in de portemonnaie! Ik moedig hierbij andere MGCC-leden ook eens te kijken of zij wat kunnen plaatsen op op onze vernieuwde site. Gezien de beperkingen op bestandgroottes wel via een link zoals deze: http://www.youtube.com/watch?v=ATbMZUC1fHk

NB Ik heb ook diverse vakantiefilms met de MG, maar vele ervan zijn te privé voor plaatsing op YouTube.
Laatst gewijzigd door Don van Riet (860018) op 31 jan 2013, 17:15, 3 keer totaal gewijzigd.

Re: Historische opnamen MG 1980

#2
Hoi Don,
Wat lees ik nu, je hebt nog vacantie films met de MG. Nu wil het geval dat we juist gisteravond ons ingeschreven hebben met de MG club Br-oost om in sept een vacantie naar de Ardesche in Frankrijk te maken. Het was ons al eerder gevraagd maar stond er altijd een beetje huiverig tegen over vanwege het vertrouwen en de now how in de MG en hoe zal hij lopen op de afstanden. Inmiddels is het vertrouwen toe genomen en hebben we ons over laten halen. Maar heb je nog advies of praktiesche dingen die je mee moet nemen voor onder weg laat het me maar weten.M'n Mail adres is noud.albers @zonnet .nl Gezien jouw opmerkingen heb jij al ervaring in het een en ander. met MG groet Noud.

Re: Historische opnamen MG 1980

#5
wimregiomidden schreef:Don,
Ik heb genoten van je MG film, prachtig.
Groet,
Wim
Graag gedaan. De vele zomervakantiefilms zijn voor het grootste deel met mijn eerste partner/echtgenote. Misschien dat ik er nog eens een wat anoniemer uittreksel uit kan maken. Daarna kwam één vakantie met de B samen met een neef van me. Met mijn huidige echtgenote heb ik ook diverse vakantiefilms met de MG beschikbaar. Maar vaak film je juist niet de MG in zijn omgeving, maar je eigen vermaak terplekke.

Wie weet maak ik nog een vervolg, op de PC is het "een fluitje van een cent". Alles is lang geleden gedigitaliseerd en in DVD of zelfs BluRay formaten omgezet. Daaruit knippen is simpel.

Eerst maar eens kijken of er méér MGCC-leden met deze sprong terug in de tijd toen een MG op vakantie gebruiken nog heel normaal was, willen meedoen . In 1980 stonden die B's overigens gewoon in Londen als gebruikswagens aan de kant van de weg geparkeerd. Wij zijn net terug van een stedentrip naar Londen: geen enkele B meer op de weg daar gezien! Wel veel luxe sportwagens als Aston Martin Lagonda.. :?

Re: Historische opnamen MG 1980

#7
Beste Don,

Fantastische filmpjes! Ikzelf ben te zien in het begin als het jongetje die de tonneaucover vastmaakt van de groene MGB met gele kentekenplaten. Daarin rijdt mijn vader Pim van der Veer de slalom.

Bij 'Goodyear' heb ik (een jaar later?) in de MG 1300 ook hoogst illegaal gereden en reed prompt in de banden toen ik niet meer wist waar gas-, rem- of koppelpedaal zat.....

Bedankt voor het plaatsen op Youtube; hulde!

Met Groeten, Willem van der Veer

Re: Historische opnamen MG 1980

#8
840020 schreef:Beste Don,

Fantastische filmpjes! Ikzelf ben te zien in het begin als het jongetje die de tonneaucover vastmaakt van de groene MGB met gele kentekenplaten. Daarin rijdt mijn vader Pim van der Veer de slalom.

Bij 'Goodyear' heb ik (een jaar later?) in de MG 1300 ook hoogst illegaal gereden en reed prompt in de banden toen ik niet meer wist waar gas-, rem- of koppelpedaal zat.....

Bedankt voor het plaatsen op Youtube; hulde!

Met Groeten, Willem van der Veer
Graag gedaan Willem, jouw vader Pim hebben we op de dag 50 jaar MGB in Rosmalen nog gesproken. Pim heeft ooit geballoteerd bij de toelating van mijn toenmalige partner en mij tot de club in 1978. Vreemd genoeg blijft het bestuur me jaar in jaar uit als iemand zien die veel korter bij de club is; Pim kreeg daar het afgelopen jaar ook al geen beweging in.. :(

Helaas kom je op mijn andere films met de B niet meer voor, die betreffen alleen onze vakanties in Europa. Dit voorjaar gaan mijn echtgenote en ik voor het eerst sinds 1989 weer eens met de B op vakantie in Noord-Frankrijk. Spannend, zeker op technisch vlak... 8-)

NB Ik zie verder nog geen reacties van anderen t.a.v. oud materiaal, ik zal toch niet de enige filmer zijn geweest? :roll:

Re: Historische opnamen MG 1980

#9
060162 schreef:Hallo Don,

Je hebt mijn avond, weer goed gemaakt :D met je prachtige film,
leuk als andere leden ook vakantie filmpjes hebben echt super leuk.
Met vriendelijke groet,
Wout van Doorn :P
Wout, ik ben inmiddels toch maar eens in die oude vakanties gedoken: zo tussen 1979 en 1987 zijn er een paar bij met een voldoende zichtbare B en de beleving van dit soort vakanties. Of anders wel de ervaring met het open kunnen rijden in mooie "gorges" in Frankrijk of langs grote kunstwerken als een aquaduct. Jammer dat de Super 8 techniek van toen zóveel slechtere kwaliteit bood dan wat we tegenwoordig van mobieltjes al normaal zijn gaan vinden.

Er is al aan gewerkt, te beginnen met de qua beeldkwaliteit wat mindere, maar wel vrij korte 1986 film.
http://www.youtube.com/watch?v=KYTvY2bY ... e=youtu.be YouTube mekkert weliswaar over het -door mij erkende- gebruik van achtergrondmuziek uit die jaren, maar dat zal toegang in Nederland wel niet in de weg staan. Het stabiliseren van de beelden van deze oudere film deed YouTube wat te krachtig: "rocksteady" beelden daar niet van, maar wel met gekke vervormingen. Zelf en daarbij per scene stabiliseren geeft wat meer schudden in beelden vanuit de B, maar de vervormingen zijn dan aanmerkelijk minder

Uit andere jaren zijn die films vele malen langer en daar moeten dus veel voor MGCC-leden minder interessante delen uit worden weggelaten of uit privacy-overwegingen beperkt..

Wordt dus vervolgd... :-D on