"TomTom" routes: iets anders dan Tyre!?

#1
Vandaag maar eens even de twee beloofde "TomTom" routes gedownload voor de Octagon-route. Nu heb ik wel een TomTom, maar die is te nieuw om externe itineraries te kunnen laden. "Geen nood", dacht ik: "ik heb een mobieltje met daarop een aantal navigatie-oplossingen. Daar zal ik vast wel wat mee kunnen".

Ah ja, natuurlijk, sygic kan kan ook voorgekauwde routes inlezen. Alleen niet in TomTom- of garmin formaten. No worries, de routes worden nu aangeleverd in Tyre-specifiek formaat, dus ik installeer Tyre. Sh*t. Tyre kan geen sygic compatible formaat genereren...

Maar gelukkig is daar het onvolprezen ITN Converter, van Benichou Software. Werkt als een trein! Het enige dat die software niet kan is euhm... het geleverde Tyre formaat lezen.

Om een lang verhaal kort te maken: kunnen routes in het vervolg a.u.b. in een breder inzetbaar defacto industrie-standaard formaat beschikbaar gesteld worden? GPX bijvoorbeeld, of KML? Dank!
Care-taker van "de rode barones" ('74 MGB roadster)

Re: "TomTom" routes: iets anders dan Tyre!?

#3
Dank je, Tom, dat weet ik - zo heb ik 't nu dan ook gedaan. Maar ik had liever Tyre niet hoeven te installeren want om de Tyre software te kunnen downloaden moet je naam en e-mail adres achterlaten op de site. Ik zit niet zo te wachten op spam uit die hoek. Terwijl het zo eenvoudig is om even een defacto standaard te kiezen. Andere routes staan immers ook als KML of GPX op de site en de door mij genoemde software kan daar ook weer ITN of GPX van maken.
Care-taker van "de rode barones" ('74 MGB roadster)
cron