TomTom Go Classic met gpx files?

#1
hallo allen,
we gaan er ook aan beginnen om de mooie routes (na) te rijden. Ik begrijp dat deze met gpx files gedownload kunnen worden. Deze files kan je dan uploaden naar een TomTom navigatiesysteem.
Ik heb nog een oudje liggen van 15 jaar geleden maar hierop werkt dit natuurlijk niet.
Daarom op zoek naar een nieuwe. TomTom heeft onze voorkeur en zoals ik het lees op internet zou ook het basismodel GO Classic al met gpx kunnen werken. Kunnen jullie dit bevestigen?
Heb ik behalve de GO nog een extra geheugenkaart nodig voor de routes?

Alvast dank voor jullie tips en ervaringen,
Gr
John
MG F 2001, British Racing Green, Cream/Walnut leather, 16", chrome + wood pack, airco, ABS

Re: TomTom Go Classic met gpx files?

#3
Let op!
Ritten rijden met de TomTom Go app op de telefoon werkt alleen op een android telefoon
In de app op de Iphone ontbreekt die optie!
Voor de liefhebbers met een moderne auto met android auto aan boord
Zodra je android auto aanzet is de ritten optie ook plotseling verdwenen.
Wat betreft de TomTom kastjes, elk kastje dat wifi heeft, en dat zijn ze bijna allemaal is geschikt.
Als ze duurder zijn gaat het om andere opties, schermgrootte en kaart of flitser opties inbegrepen.
Geheugenkaartje is handig, niet voor de ritten want die bestanden zijn klein. Maar de kaarten vreten steeds mer geheugen.

Re: TomTom Go Classic met gpx files?

#5
John,
Er is een prima alternatief beschikbaar dat wel werkt op de Iphone
Dat is de app My Route app Navigation.
Het werkt samen met de webapplicatie "My Route app"
Hier op de website kun je er wat meer info over vinden onder "technische artikelen" dan de optie navigeren en dan de optie My Route app.
Kosten zijn vergelijkbaar met de App van TomTom, ik dacht 2,95/maand of ca 20,-/jaar

Re: TomTom Go Classic met gpx files?

#6
OK de TomTom is gekocht en wat werkt dat mooi met de gpx files.
We konden nu allebei genieten van de mooie Veluwe op 1 augustus zonder te moeten kaartlezen. Helaas moest de kap wel dicht na 5 minuten (en bleef dicht).
Nog wel fijn geluncht na afloop onder het terras zeil (er trok nog een buitje over...).
MG F 2001, British Racing Green, Cream/Walnut leather, 16", chrome + wood pack, airco, ABS

Re: TomTom Go Classic met gpx files?

#8
Update
Sinds herfst afgelopen jaar werkt de rittenfunctie van de TomTom Go app ook op de Iphone, ik heb het getest.
Dus nu zowel voor android als Iphone
Voor bezitters van een moderne Chinese MG. De app werkt ook onder android auto en apple car play als die in je auto geinstalleerd zijn.
Je kunt dan het scherm van je auto gebruiken.
Wel even opletten. Op het scherm van de auto ontbreekt de ritten optie. Maar als je de aangesloten telefoon pakt en daar de rit op opstart komt hij wel keurig op het autoscherm.
cron