Afscheid

Goedemorgen,

via deze weg wil ik afscheid nemen van de club en zijn leden.
heb in 2012 mijn MG-F gekocht en ben toen ook meteen lid geworden.
was geen echt actief lid wat ritjes betreft maar heb wel intens genoten van alle technische artikelen en het forum.

deze zomer mijn MG-F verkocht en over gegaan naar een VE MG-4, en nog steeds naar alle tevredenheid.

dus bij deze wil ik het bestuur van de club bedanken en ook alle leden.
ben 13 jaar met veel plezier lid geweest van deze bijzondere club.
en misschien in de toekomst, als ik toch weer besluit een klassieker te kopen, spreken we elkaar weer.

vriendelijke groeten, Nanning.

Re: Afscheid

Beste Nanning
Heel jammer, dat je dit besluit nu hebt genomen.
Ik vind echter wel, dat wij een club zijn voor alle soorten en type MG, dus ook voor elektrische en
er dus geen enkele plausibele reden is om je lidmaatschap van onze club op te zeggen, waaraan
je zo veel jaren veel plezier van hebt gehad.
Ik hoop oprecht, dat je je beslissing heroverweegt
Henk de Haas

Beste Nanning,

Met Henk de Haas ben ik van mening dat de verkoop van de MG-F inderdaad geen reden hoeft te zijn om afscheid van de MG Car Club te nemen. Ook de MG4 is een MG.
De MG Car Club is een merken club en geen club voor alleen maar de MG's uit de BMC/BLMC en latere Austin-Rover periode.
Ook toen de MG-F en latere TF werden geïntroduceerd, en nieuw werden verkocht, stond een lidmaatschap open. Dus waarom niet voor de huidige EV uitvoeringen?

Al ben ik geen voorstander van elektrische auto mobielen, ben ik het met bovenstaande personen volledig eens. De moderne, in China geproduceerde MG's horen bij de club. De MG Car Club Holland is nl geen klassieker club, maar een automobiel club in de ruimste zin van het woord. Zelfs "gemoderniseerde" klassieke MG's mogen volwaardig lid zijn en dat is duidelijk op een ALV, waar ik als petrol head zo mijn bedenkingen bij heb.

Tja, jammer dat je afscheid neemt van de MGCCH. Binnen de club lijkt het welhaast een traditie om de nieuwe stroming niet te accepteren. De stap met een MG4, is natuurlijk wel groot: de auto is in een ander land gemaakt en heeft een andere manier van aandrijven, daar waar in het verleden alleen al een gladdere carrosserie (MGA), een zelfdragende carrosserie (MGB) een andere fabriek (MGF) redenen waren tot afstand en niet accepteren.
Met jouw toch wel hier actieve houding, zou je een goede ambassadeur van de elektrische MG kunnen zijn. Dat pad is best te beslechten: de MGF is inmiddels ook breed geaccepteerd door de mensen die 26 jaar terug echt moeite hadden met een auto die niet uit Abindon kwam.