Met interesse en verbazing heb ik kennis genomen van het duurzaamheidsplan voor onze club dat gepresenteerd zal worden op de komende jaarvergadering.
Er bekruipt mij een gevoel van contradictie en hypocrisie als ik de voorstellen lees.
Hier en daar is het volledig in tegenspraak met de doelstellingen van onze club.
"Vele fraaie tourritten", "Circuitraces op Zandvoort en Lelystad" en een "Octagon Tour langs de mooiste plekjes van ons land".
Het koesteren en genieten van het mobiel historisch erfgoed is nu eenmaal in tegenspraak met het streven naar minder uitstoot en een verbetering van het milieu door het aan banden leggen van het wegverkeer.
Laten wij als autoclub niet op de stoel gaan zitten van de Overheid, we hebben al van allerlei maatregelen en voorstellen die ons beperken in onze hobby.
Hiervoor is de FEHAC het aangewezen orgaan die op dit vlak opkomt voor alle clubs en verenigingen die zich bezighouden met het mobiel historisch erfgoed.
Duurzaamheidsplan, van "Sefety Fast" naar "Move Green".
Laatst gewijzigd door Marius Otto (200005) op 21 jan 2026, 20:51, 1 keer totaal gewijzigd.